|
|
|
აღნიშვნა
|
იმპრესიონიზმისათვის დამახასიათებელი ნიშნები
|
მაგალითები
|
A
|
ფრაზის მუსიკალურობა
|
გაუგებარმა
რადიომ
ვიღაც
განაცვიფრა;
ვიღაც
გაბრაზდა;
მილიცია
აფორიაქდა;
ვერ გაიგეს,
ეგონათ
რაღაც ხერხი - რაღაც ნიშანი...“
|
B
|
მონათხრობის გააზრებასა და ინტერპრეტაციაში მკითხველის ჩართულობაზე ორიენტაცია
|
„ელის ხომ
უფრო შეეფერებოდა, რომ მისი ფერფლი სადმე ნიკოლოზ ბარათაშვილის ძეგლის ახლო
მიმოებნიათ!!..“
|
C
|
სიტყვიერი ფერწერა
|
მატარებელს
შემოხვეოდა
მზეზე
დამწვარი,
გაშავებული,
გამტვერიანებული,
მშიერი,
მთვრალი,
ფრონტიდან
დაბრუნებული ჯარისკაცთა პირველი ბრბო.
|
D
|
ნაწყვეტი ფრაზები
|
„სხვათაშორის იქ იყო
ულევი ქონების პატრონი,
მოხდენილი,
ზრდილი,
განათლებული,
ყველასაგან მოწონებული,
გრაფი ვლადიმერ ანდრეის ძე ბორენკოვი.
|
E
|
სურათის მოზაიკურობა
|
„იყო
პროპელლერის ხმაურობა, გვიდო რენის (ბეატრისა ჩენჩის) სურათის სილუეტები, ახალი
ოპერის ჰანგები, ყავახანის მოცეკვავეთა გიჟურ რხევასთან გადაბმული, და
საილუსტრაციო ჟურნალების ხროვა და...
და
ჰექსლეის უსაზღვრო, ნაზი პატივისცემა“.
|
F
|
სახელდებითი
წინადადებები
|
„ჯვრის
წერა“.
„ჭიქა-ჭიქაზე“.
|
G
|
აქცენტი მყისიერ განცდასა და შთაბეჭდილებაზე
|
„ქალი ცივი
ტანის შეხებამ ნეტარებას მისცა, სრულიად დაათრო. გველები ეხვეოდნენ მეტის
აღტაცებით, ეკვროდნენ, ეტმასნებოდენ თეთრ, ატლას კანს... ქალმა მოალერსე ხელები
შემოავლო გველების თავებს... სიყვარულით გაჟღენთილი, ამღვრეული, მინელებული
თვალები ქვე დახარა და გაპობილი ბაგენი უნდოდა დაეკონა ჭრელ მიჯნურებისთვის, რომ
შემდეგ ყელსაბამად შემოევლო...“
|
H
|
გარემოს აღწერით სულიერი განწყობის შემოტანა
|
„ისევ
ძველებურად სევდიანი სილამაზით წარმტაცი იყო თფილისი“
|
I
|
გულწრფელობა და არაპათეტიკურობა
|
„- თუ
თქვენ იცეკვებთ, მიბრძანეთ, რაც კი გნებავთ, მიყმეთ, თუ ეს საჭიროა.
-
წამიყვანეთ ტილისში, - თითქოს წამოცდა ელის
|
J
|
გმირის შინაგანი მონოლოგის გამოყენება
|
„შენც უნდა
წახვიდე. შენც უნდა წახვიდე“. - თითქო რაღაც უმღეროდა ყურებში“.
|